ÉOBA

Éoba

Sct Hansgade 49
4100 Ringsted

kontakt@eoba.dk

CVR:38397737

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

www.eoba .dk ejes og drives af ÉOBA,
CVR:nr. 38397737
Vi bor på Sct. Hansgade 49 A, 4100 Ringsted, Danmark
+45 22 22 88 25

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.eoba.dk til levering i Danmark, dette er ikke glædende for Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

Når din ordre er bestilt hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er derfor imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os. Den vil blive vedhæftet i mailen du modtager, om at din bestilling er afsendt. Desuden bliver den også medsendt i ordren, når den er pakket. Den vedlagte faktura i pakken skal vedlægges hvis varen ønskes returneret.

14 DAGS FORTRYDELSESRET

Hos ÉOBA yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget.

Nogle bestillinger er ikke omfattet fortrydelsesretten, eller man kan miste sin fortrydelsesret, heriblandt plomberede skønhedsprodukter eller specialiteter hvor emballagen er brudt. Varer som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt – heriblandt forsegling på badetøj – her bortfalder din fortrydelsesret. Dette betyder, at alt badetøj prøves uden på eget undertøj, og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto.

Husk at vedlægge ordrebekræftelsen.

Varen sendes til:

ÉOBA

Sct. Hansgade 49A

4100 Ringsted

Telefon + 45 22 22 88 25

OBS! Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi har modtaget forsendelsen. Gem derfor postkvittering samt evt. Track and trace nummer.

VIGTIGT!

  • Fodtøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, men pakkes ind ved returnering.
  • Varerne skal returneres med originale mærker mm.
  • Husk at vedlægge ordrebekræftelsen, som du har modtaget på mail, i returpakken.

RETURPAKKER SKAL SENDES MED OMDELING

Du vælger selv hvilket fragtfirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare (Evt. GLS, Post Nord, DOA m.fl.) Vi anbefaler ar du sender din returpakke som en forsikret pakke, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken, så har du mulighed for at benytte Track and Trace.

Vi acceptere ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I tilfælde som dette må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (MED OMDELING). Alle udlæg i disse situationer pålægges afsender. Alternativt kan returpakker afleveres i vores fysiske butik.

RETURSPECIFIKATION

Du skal vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Hvis du har spørgsmål kan du henvende til vores kundeservice, på mail kontakt@eoba.dk

eller ved at ringe på +45 22 22 88 25 (Mandag – Torsdag 10-17.30, Fredag 10-18)

TILBAGEBETALING

Når vi modtager varen, tjekker vi den og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt i forbindelse med det foretaget køb. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du anvendte ved købet. Det vil sige, at hvis du har anvendt kort i forbindelse med købet, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort du har anvendt. Beløbet skal ifølge forbrugsreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet.

  • Hvis du reelt har taget varen i brug.
  • Hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, eller hvis det mangler.
  • Hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret.
  • Hvis du har hånderede varmen på en anden måde, ens det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer.
  • Hvis du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Hvis du har taget varen i brug over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungere på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde de fungere på. Emballagen/indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko-, parfume- og smykkeæsker, så vi kan genbruge det – hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

DU skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen på den modtager vare. Vi anbefaler, at du reklamere så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kontakt@eoba.dk eller ringe på + 45 22 22 88 25.

Herefter skal varen sendes retur:
ÉOBA

Sct. Hansgade 49 A

4100 Ringsted

Danmark

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelsen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelsen. DU har nemlig selv ansvaret for pakken indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. Oplysning om fragtomkostninger samt evt. Track and trace nr.

BEMÆRK! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignede, eller skal afhentes på posthuset. Du er velkommen til at aflevere din reklamationssag på vores adresse. Vores butik har åbent Man-Torsdag 10-17.30, fredag 10-18, lørdag 10-14. Vær opmærksom på at vi har lukket alle helligedage.

BYTTE

Ønsker du ar bytte en vare til en anden størrelse eller farve, skal du returnere varen og lave en nt ordre via webshoppen. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto.
Varen sendes til:
ÉOBA

Sct. Hansgade 49 A

4100 Ringsted

PERSONDATA

For at kunne handle på eoba.dk skal du minimum oplyse
Navn
Adresse
E-mailadresse

Overstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke vare du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringsloven § 10, hvor efter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuelt videregivelse i sådanne situationer vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivningen.

Som kuende har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse, hermed rettes til eoba.dk via e-mail kontakt@eoba.dk.

KLAGEADGANG

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare som, du har købt hos os.

Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk eller pr. mail. Du kan finde vores kontaktoplysninger på vores kundeservice under ”kontakt os” på forsiden.

Du kan også indgive en klare over en vare, som du har købt hos os, til konkurrence- og forbrugerstyrelsens center for klageløsning. Du kan klage til center for klageløsning via forbrug.dk. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse kontakt@eoba.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem center for klageløsning, har du adgang til at klage til forbrugerklagenævnet.